חברת שליחויות GCX

מה תפקידה של עמילות מכס?

מה זה עמילות מכס, באילו מקרים יש לשלם על השירות, ומה הקשר בין עמיל מכס יבוא אישי ומשלוחים מהירים? הכירו את התחום שעוזר לחבילות שלכם מחו"ל להגיע אל יעדן בהקדם

חברת שליחויות gcx
הגורם האחראי על טיפול במשלוחים מחו"ל הן חברות עמילות מכס.

תהליך הייבוא של חבילות מחו"ל מורכב משלבים רבים, מרגע אישור ההזמנה ועד להגעתה אל היעד הנדרש. ועל אף שרבים מהצרכנים מניחים שנחיתת המשלוח בישראל הוא השלב המרכזי, בפועל ישנה תחנה משמעותית נוספת שמשפיעה על ההליך כולו – המכס. הצורך לשחרר חבילות מהמכס משפיע על זמן ההגעה של המשלוח אל הנמען, וברכישה מעל סכום מסוים נלוות אליו גם עלויות נוספות. עמילות מכס נדרשת בדיוק בשלב הזה, לצורך טיפול בחבילות המיובאות, פישוט ההליך והסדרת נושא הגבייה מול המזמין.

עמילות מכס מה זה ולמי היא מיועדת? 

חברות עמילות מכס הן למעשה הגורם האחראי על טיפול במשלוחים שלכם מחו"ל. מדובר בחברות שפועלות בישראל תחת רישיון, ומעסיקות עובדים שהינם סוכני מכס ובעלי תעודות פקידי רישוי. זאת במטרה לייצג את היבואן מול הגורמים הרלוונטיים, מכל הבחינות. 

בניגוד למה שחלקכם עשויים אולי להניח, עמילי מכס אינם פועלים רק במקרה שמדובר במשלוחים מסחריים גדולים, אלא גם עבור חבילות הנשלחות בייבוא אישי. במילים אחרות, כאלה שהזמנתם כאשר מילאתם את סל הקניות באתר האהוב עליכם. וכדי לעשות זאת, לעתים הם ניגשים לעבודה עוד לפני שהמשלוח הגיע לארץ.

עמיל מכס יבוא אישי ומה שביניהם

אחרי שהתייחסנו לשאלה מה זה עמילות מכס, כדאי להתייחס לכמה מהפעולות שמתבצעות במסגרת השירות. אלה העיקריות שבהן:

  • סיווג כל חבילה טרם נחיתתה בנתב"ג, בכדי להבין אם היא זקוקה לאישורים מיוחדים של גופים ומשרדים ממשלתיים (משרד התקשורת, משרד הבריאות וכדומה). מאחר שישנם מוצרים שלא ישוחררו לנמען מבלי לספק את האישורים הללו, מדובר בשלב הכרחי בדרך.
  • עדכון הלקוח בדבר מיסים נלווים שעליו לשלם, במידה וישנם כאלה. במקרה שביצעתם הזמנה ששוויה עולה על 75 דולרים, ייתכן שתצטרכו לשלם מיסים שנקבעו על פי חוק. גובה המיסים תלוי בסוג המוצר ובשוויו הכולל. המטרה של עמילי המכס היא לעדכן את הלקוחות בנושא במהירות האפשרית, בכדי לזרז את שחרור החבילה ולהימנע מעיכוב שנובע מאיחור בתשלום.
  • הגשת ניירת לבדיקה של מעריכי המכס, והבאת החבילה לבודקים לצורך ביצוע סריקה ובדיקה אישית.

עמילות מכס עם GCX

ייבוא חבילות הוא תהליך מורכב המחייב היכרות עם כלל הפרוצדורות הנלוות, הימצאות בקשר עם גופים שונים והתנהלות תחת אילוצי לוח זמנים. חברת GCX הישראלית, המתמחה במתן שירותי עמילות מכס, מספקת פתרונות שילוח מהירים ומובילים בארץ ובחו"ל. מתוקף תפקידה, היא בעלת רישיון סוכן מכס מורשה, ולכן באפשרותה לבצע עבור הלקוחות את כל השלבים הנדרשים לצורך הגעת הזמנתם אל הבית או המשרד. 

בכדי למקסם את יעילות השירות, נציגי GCX מעדכנים את הלקוחות בנוגע לסטטוס ההזמנה מראש. כך שבאפשרותם להסדיר את התשלום הנדרש במידה וישנו כזה, ולהימנע מעיכובים מיותרים של המשלוח במכס. יש לציין כי הפתרון שמציעה GCX אינו מסתכם רק בשירותי עמילות מכס, אלא ממשיך גם אל שירות לקוחות חכם ואפקטיבי – מהסוג שלא מחייב המתנה על קו הטלפון. 

כל לקוח יכול לקבל מענה מנציגי GCX באמצעות עמוד הפייסבוק, כפתור יצירת הקשר או צ'אט מתקדם עם נציג דיגיטלי. הפניות מעוברות אל הגורמים המטפלים, לצורך חזרה מהירה אל הלקוחות להשלמת טיפול. את סטטוס החבילה העדכני ניתן לקבל על ידי הזנת פרטיה באתר GCX, כך שהיא אפילו לא מחייבת פנייה אל נציג.

חבילות משלוח
חברת GCX מתמחה בעמילות מכס ומקלה על תהליך ייבוא חבילות מחו"ל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *