קורונה

בעקבות משבר הקורונה העסקים עוברים לאונליין

כשהחנויות נסגרות, הרווחים מצטמצמים והקונים נשארים בבית, גם עסקים שלא הייתה להם נוכחות מקוונת מבינים שחוקי המשחק השתנו. מה מצריך המעבר לפעילות ברשת ולמי זה מתאים?

כל בעל עסק זוכר את הרגע המדויק שהוביל אותו לצלול אל המים העמוקים. לרכוש ציוד ולהפוך את החלום הישן מתחביב לעיסוק היומיומי. בעלי עסקים נהנים מיתרונות רבים, החל מפיתוח האהבה האמיתית שלהם ועד לקשר עם לקוחות מרוצים. אלא שלצד חצי הכוס המלאה, קיימים גם לא מעט אתגרים שכל בעל עסק מכיר מקרוב. בין אם מדובר בבירוקרטיה שכרוכה בפתיחת עסק ובין אם בתשלומים השוטפים לספקים, תשלומי שכירות וכדומה.

משבר הקורונה שפקד עסקים ברחבי העולם, הוביל לגל של שינויים בעבודה של עסקים רבים. חברות גדולות וגם עסקים משפחתיים נאלצו לחשב מסלול מחדש, ולהבין כיצד להצליח לשרוד שלב שמאופיין בפגיעה אנושה בהכנסות. בתקופה בה היחידים שמצליחים להתייצב הם העסקים בעלי הנראות הדיגיטלית, המסקנה של רבים הייתה בלתי נמנעת. אפילו עסקים שהתבססו עד כה על חנויות פיזיות, הבינו שאין להם ברירה אלא להכניס אל מילון המונחים שלהם גם מושגים חדשים כמו חנות וירטואלית, סליקה באינטרנט ודפי נחיתה.

עולם בקורונה
שהעולם עם קורונה עוברים לאונליין

פחות עלויות, יותר רווחים

פתיחת עסק אונליין או העברת עסק קיים למרחב הווירטואלי, הם תהליכים שמצריכים הרבה מחשבה. עצמאים רבים מודים שהם אינם בטוחים כיצד לעשות זאת, ומתלבטים אם העסק שלהם מתאים בכלל לבצע את המעבר. 

ועם זאת, כמו שיכולנו לראות היטב בתקופה קצרה יחסית, עסקים שהפליאו לחשוב ביצירתיות הצליחו להתמודד עם המצב החדש טוב יותר. חלקם, אפילו למדו הרוויחו כמה לקוחות חדשים. הן כשמדובר במאמני כושר, שיזמו תוכניות אימון מקוונות, והן בעלי חנויות פיזיות שהחליטו לפתוח שלוחה נוספת ברשת. 

אז נכון שרבים מהלקוחות נאלצים לצמצם בהוצאות שלהם, אבל מצד שני ישנם מוצרים רבים שנחוצים להם דווקא עכשיו. כשמוסיפים לכך את הזמן הפנוי ואת היכולת להקדיש זמן להיכרות עם חנויות חדשות, הצורך בחנות מקוונת מובן יותר מתמיד. מוכרים רבים יכולים לפנות לשווקים חדשים, כולל ללקוחות בחו"ל, ולהתגבר על פערי מרחק ושעות ללא שום בעיה ובלי צורך בכוח אדם. במילים אחרות, זה אולי לא כל כך נעים לראות עסק סגור, אבל חנות מקוונת עם פתרון סליקה אונליין, יכולה להישאר פתוחה ולהניב רווחים.

תשלום אונליין
חנות אונליין – העולם עובר לשם

מה צריך לזכור כשפותחים חנות אונליין?

ראשית, את הפוטנציאל העסקי. זה נכון שהעסק הוא ה"בייבי" שתמיד טיפחנו, אבל צריך להזכיר לעצמנו שאנחנו לא נוטשים אותו אלא פשוט מרחיבים פעילות. ובתקופה בה לקוחות מחפשים אותנו, זה דבר שמשמעותי גם בחיזוק הקשר מולם. 

שנית, חשוב להבין שפתיחת חנות מקוונת מלווה בתהליכים שייתכן שחלק מהעסקים לא בקיאים בהם. חל משירותי סליקה באינטרנט ועד לשירותי שילוח עד הבית. עם זאת, גם אם אינכם מגיעים עם הרקע הנדרש, תוכלו להיעזר באנשי מקצוע שיפתחו עבורכם את החנות. שירותי סליקה אונליין, כמו למשל השירות של ישראכרט, יוכלו להבטיח כי התשלומים עבור המוצרים שלכם יעברו במהירות ובנוחות. באתר ישראכרט תקבלו מידע אודות פתרונות שונים להעברת תשלום לעסקים גדולים וקטנים כאחד, קורא כרטיסים מגנטיים, עיצוב דפי תשלום מגוונים, פתרונות סליקה באמצעות הנייד וליווי צמוד לאורך כל התהליך.  

לבסוף, השתדלו שלא להתייחס אל החנות כאל פתרון זמני. קודם כל, כי ייתכן שתתאהבו בה ותהפכו אותה לתוספת קבועה, ושנית, כי תפיסה כזו תעזור לכם להגיע אל התהליך מתוך רצון להשתפר ולא מתוך חוסר ברירה – שתתבטא גם בהבדלים בתוצאות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *